Nové plavidlo přívozu v Dolním Žlebu začne jezdit v létě 2016

3. duben 2016 | 23:23
Přívoz na Labi v Dolním Žlebu. Foto: archiv SeveročeskýDeník.czPřívoz na Labi v Dolním Žlebu. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz

Dolní Žleb - Unikátní přívoz v Dolním Žlebu, který využívají nejen místní obyvatelé, ale také turisti, bude zcela nový. Původní převozní prám již dosluhuje, proto město nechalo prám vyrobit.

Ten by měl dopravu zajišťovat již v červenci 2016. "Přívoz bude technicky řešen obdobně jako stávající přívoz. Jedná se o plavidla s dolním vodičem, které u nás patří mezi unikáty," řekla mluvčí Děčína Markéta Lakomá.

Ocelové lano je ukotveno u levého břehu a je po celé délce nadlehčováno plováky. Pro samotnou plavbu mezi oběma břehy je využíváno proudu řeky, a to postupným natáčením prámu proti proudu pomocnými lanky.

Zkušení převozníci tak musí reagovat na aktuální vodní stav, povětrnostní podmínky a v neposlední řadě na přepravovanou tonáž.

"Nové plavidlo přijde město na 2 388 821 Kč. Součástí zakázky je i dodání a výměna hlavního lana, repase řídícího navijáku, vypracování výrobní dokumentace, provozního řádu a zaškolení obsluhy," uvedla Markéta Lakomá.

Stávajícímu plavidlu skončila v březnu 2016 technická způsobilost, magistrát nyní řeší, jak provoz zajistit do doby dodání nového prámu.

Převoz v Dolním Žlebu převáží celoročně pěší turisty, cyklisty, motocyklisty a automobily do 12t hmotnosti. Cestující se během přepravy řídí pokyny převozníka a to hlavně při nájezdu a výjezdu na plavidlo.

Přívoz je provozován na neregulovaném úseku řeky Labe, kde hladina v závislosti na hydrologických podmínkách průběžné kolísá. Obecně tedy platí, že přívoz je schopný provozu, pokud je hodnota stavu vody na vodočtu v Ústí nad Labem v rozmezí od 160 do 300 cm. V opačném případě je přívoz mimo provoz. Aktuální stav vodní hladiny si lze kdykoliv ověřit na webu Českého hydrometeorologického ústavu.

Ceník jízdného včetně jízdního řádu je k dispozici http://www.restaurant-dolni-grund.cz/privoz. Rada města umožnila i nákup ročního časového kuponu do 3,5 t a nad 3,5 t.

Přívoz Dolní Žleb na Labi je nejseverněji a nejníže položeným přívozem v Česku. Západní přístaviště má nedaleko železniční zastávky Dolní Žleb, východní přístaviště u silnice mezi Hřenskem a Děčínem. Přívoz v současné době provozuje občanské sdružení Respektuj mě.

Kontakt na převozníka - mob.: +420 775 866 527.

Autor: Redakce

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře



Top zprávy

Požár roubenky v Krásné Lípě, jeden člověk uhořel

Požár roubenky v Krásné Lípě, jeden člověk uhořel

7/8 / AKTUALITY / KRÁSNÁ LÍPA - Z noci na pondělí hořela roubenka v Krásném Buku. Jeden člověk na místě uhořel.


Vyoral přechází z Děčína ke konkurenčnímu Nymburku, ve kterém se těší na Ligu mistrů

Vyoral přechází z Děčína ke konkurenčnímu Nymburku, ve kterém se těší na Ligu mistrů

14/7 / BK ARMEX DĚČÍN / DĚČÍN - Rozehrávač děčínského Armexu Tomáš Vyoral patřil k největším hvězdám děčínské sestavy. Není proto divu, že si ho všiml mistrovský Nymburk, kam po letošní sezóně zamířil.


Těžká nehoda! Auto skončilo v Labi

Těžká nehoda! Auto skončilo v Labi

1/7 / KRIMI / TĚCHLOVICE - Ke karambolu došlo v sobotu kolem poledne u Těchlovic na Děčínsku. Osobní auto skončilo v řece Labi.


Tragická nehoda u Ludvíkovic! Na místě jeden mrtvý

Tragická nehoda u Ludvíkovic! Na místě jeden mrtvý

30/6 / KRIMI / LUDVÍKOVICE - K tragické události došlo v pátek ráno okolo půl šesté u Ludvíkovic. Osobní auto tam vjelo do protisměru, ve kterém jej smetlo nákladní vozidlo.




SeveročeskýDeník.cz Novinky v regionech

Ústecko, Chomutovsko, Žatecko, Lounsko, Mostecko, Teplicko, Děčínsko, Šluknovsko, Litoměřicko, Roudnicko, Českolipsko, Liberecko, Jablonecko, Turnovsko, Semilsko


MojeDěčínsko.cz je součástí krajské redakce mediální skupiny MediaShow Group s.r.o.
Všechna práva vyhrazena.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
MojeDěčínsko.cz na Facebooku


Redakce MojeDěčínsko.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!


ISSN 2336-6516